Även om jag jobbade i fredags har det varit skönt med en extra dag ledigt den här veckan. Vi har varit på Orust, och även om vädret har varit lite upp och ner har vi kunnat vara ute en del. Jag har dessutom rensat lite i vinkällaren för att få lite ordning på vad som bör drickas upp när. Hur som helst, veckans middagar finns samlade nedan. Som sig bör en söndag.

I måndags åt vi daal med ris och citronpickles.

I tisdags gjorde vi penne med en gräddig tomatsås med citron och chiliflakes som vi toppade med burrata och rucola.

I onsdags åt vi hamburgare med pepperjackost, chilimajonnäs och picklad gurka. Pommes som tillbehör.

I torsdags kom vi upp till landet och på kvällen åt vi vit sparris med mousselinesås till förrätt, och årets första nypotatis, ryggbiff/vegbiff och mousselinesås till varmrätt.

I fredags åt vi pizza.

I lördags gjorde vi en ljummen potatissallad med pesto, kronärtskocka och blomkål. Som tillbehör hade vi en kall ramslökssås med citron. Till efterrätt åt vi en varm rabarberkompott med marängtäcke.

Idag är det söndag och ikväll tänkte jag göra en indisk curry med bland annat blomkål, kikärtor och paprika. Som tillbehör har vi ris, citronpickles och hemmagjorda naan med vitlöksolja.