Det känns som att hela det här gänget har för vana att vara lite majtrötta. Slutet av terminen, skolavslutningen närmar sig och sommarlovet är på gång. Lägg därtill lite pollen, olika födelsedagar och högtider och livet i allmänhet på det. Den här veckan var inget undantag men vi har tagit det lugnt, njutit av fint väder och använt helgen till att ladda batterierna. Massor med gott har vi ätit dessutom, spana in vad nedan.

I måndags grillade vi burgare som vi åt med pommes.

I tisdags var B hos barnen och de åt spaghetti puttanesca. Jag och Calle var på quiz och åt middag där. Bangers and mash till Calle, lite blandat plock till mig.

I onsdags gjorde vi fajitas. Paprika– och lökstek på Muurikkan, som vi sedan åt i mjuka tortillabröd toppade med guacamole, riven cheddar och hot sauce.

I torsdags var det VmVPB och vi bjöd på en ljummen pastasallad med bland annat kronärtskockscrème, burrata, grillade grönsaker och pinjenötter.

I fredags gjorde vi pizza.

I lördags var vi i Hyssna med Z Scout och på kvällen grillade vi raclette. Som tillbehör hade vi allt från syltlök och cornichons till bönsallad, baguette, hummus, en massa grönsaker och grillad sparris.

Idag är det söndag och ikväll ska vi på söndagsmiddag till Drakenberget. Det är utlovat strangolapreti med tomatsås, hurra!