Maj kom och gick, och redan är vi inne i juni. Syrenerna är snart överblommade och nätterna blir varmare. Vi åt en hel del gott förra veckan, och vad det var har jag samlat nedan.
I måndags gjorde vi en Caesarsallad som vi åt med vegetariska biffar.
I tisdags var Calle och badade med barnen och innan de åkte plockade vi fram tomatsås från frysen så den åt de med spaghetti, kapris, basilika och svarta oliver.
I onsdags överraskade vi V som fyllde 50 år! Vi träffades på Levantine och skålade i champagne innan alla beställde in lite olika. Jag tog en chèvre chaud och ett glas Chablis. Mycket gott! Clara beställde in Moules frites, Calle beställde gratinerad hummer och Sigge tog en ostburgare med pommes.
I torsdags var vi alla lite nattsuddiga efter onsdagens firande så vi beställde hem thai.
I fredags åt vi pizza.
I lördags gjorde vi pokébowls som alla fick plocka ihop själva. Vi dukade upp allt från sushiris, grönsaker och inlagd ingefära till lax, marinerad tofu och edamamebönor. Sojamajonnäs som topping.
Igår var det söndag och vi hade terminens sista söndagsmiddag innan det är dags för sommarlov. Vi gjorde en stor laddning svamppasta på Muurikkan, som blev vansinnigt god! Focaccia och tomat– och mozzarellasallad som tillbehör.