Jag kallar dem för Z Scout, eller kanske ska jag skriva att jag kallar oss för Z Scout. Ett litet gäng som träffades för att halva styrkan gick Z tillsammans på Chalmers när det begav sig. Barn har tillkommit, hundar likaså. Och nu har vi fått en fin liten vana av att träffas någon gång per termin, i en scoutstuga mitt ute i skogen med en ljuvlig liten sjö som granne.

Det finaste lilla gäng man kan tänka sig. Helt kravlöst. Prat om livet. Svårigheter och glädjeämnen. Ingen prestige. Bara fina vänner, god mat och för vissa ett bad (eller två).