Ramslök är i säsong nu och vi fick ett helt knippe av våra grannar. Det tog vi tacksamt emot! Jag gjorde inget avancerat med dem, utan blandade ner de finhackade bladen i en kall sås och det var så, så gott till det vi grillade.

Kanske inget för märkvärdighetsministeriet, men det är ju också det enklaste som också är det absolut godaste.

Ramslökssås
Blanda lika delar gräddfil och majonnäs. Rör ner strimlad ramslök och smaka av med salt, nymald svartpeppar och lite citonzest – kanske även lite citronsaft för ännu mer smak.