Vi kom hem från Malmö igår och sen liksom bara gick kvällen och jag glömde alldeles av att sammanfatta veckans middagar. Men, håll till godo – bättre sent än aldrig, som Fantomen brukar säga. En dag sent, bara!
I måndags gjorde vi wraps som vi fyllde med grönsaker, ohmungood-bites, färsk koriander och mangomajonnäs.
I tisdags var jag och Calle på quiz och åt där, och barnen + Bibbi festade till det med quesadillas hemma. Salsa och grönsaker som tillbehör.
I onsdags svängde vi ihop en ljummen pastasallad med bland annat tomater, mozzarella och grape. Väldigt fin rätt när det är varmt ute!
I torsdags åt vi en ljuvlig vegetarisk lasagne med aubergine.
I fredags kom vi ner till Malmö och M&M bjöd på grillat! Spett med portabello och ananas till mig, med fläskkarré till köttätarna. Massor med goda tillbehör – bland annat en röd sås med paprika, ugnsrostade grönsaker och en örtsallad med valnötsdressing.
I lördags gjorde vi vansinnigt goda burgare. En asiatisk coleslaw och pommes som tillbehör.
Igår var det söndag och vi åt thaicos.