Jag har just stängt ner jobbdatorn och ser fram emot en ledig dag mitt i veckan imorgon. Regnet öser ner utanför och Calle och Clara är på terminsavslutning för hennes slagverkslektioner medan jag, Sigge och Frasse förbereder middagen här hemma. Barnen har beställt hamburgare och det tackar man aldrig nej till i den här familjen. Calle smashar och jag fixar tillbehör. Idag blir det med pepperjackost, chilimajonnäs och picklad gurka.

För nästan en vecka sedan var det avsevärt bättre väder, och vi satt ute och njöt av solen och drack årets upplaga av Single Moms Pet Nat från Wine Mechanics. Tycker verkligen om den, och har gjort det i några år nu. Köper alltid när den kommer på släpp, även om den kostar en slant. Det är den väl värd. Har du tur finns det kvar något ex i en butik nära dig!